söndag, augusti 09, 2009

Jag vill bara säga er några saker

Varje dag, eller flera gånger per dag så stannar jag upp från vardagen. Tar en djupt andetag och tänker på hur Tacksam jag är över allt jag har! Jag är verkligen så tacksam! Jag är tacksam över mitt arbete, min pojkvän, vårat hem, våra katter, att vara frisk, min familj. Och dem som bryr sig och massor av fler saker. Jag är tacksam över att mina föräldrar var dem som ställde upp att skjutsa när det var fotbollsmatcher, och att de gick på föräldramöterna i skolan. Jag hade klasskompisar vars föräldrar inte gjorde varken det ena eller det andra. Och man ska inte ta förgivet att folk kör sina barn överallt eller följer med dem i skolgången.
Oftast tar man så mkt förgivet. Nu ska jag kolla på Casanova och vara tacksam över mina chips och min fanta, och att vi har en tv som jag kan titta på, att, att vi har råd att ha mer än basutbudet på tvn, att vi har tre datorer men är två personer (helt meningslöst, haha). Endel har inte ens en sån sak som känns som en självklarhet. Jag har väldigt mycket, mycket mer än många andra har, mer än vad jag behöver. Jag är medveten om vad jag har, och det är det jag är tacksam över. Bara så ni vet det nu! Jag ville säga detta till både de jag känner och inte känner. Jag skulle bara skriva några korta rader men detta blev ett helt tal istället. Typiskt mig. :) Men iaf, jag tror att de flesta skulle behöva tänka mer på vad de har och inte bara på vad de inte har.
Take care! /Elin

1 kommentar:

Anonym sa...

Du tänker för mycket...